In de Pilates training is iedereen welkom ( jong, senior, man, vrouw) die zijn lichaam en geest, veerkrachtig wil maken en houden en zijn balans/evenwicht wilt behouden.

We oefenen op rustige muziek en maken gecontroleerde vloeiende bewegingen. Tijdens de les gaat het om de kwaliteit van de oefening en niet om de kwantiteit. Elke beweging die wordt gemaakt begint bij de kern van het lichaam, het krachtcentrum. Dat is de samenwerking van rug -, buik -, en bekkenbodem- , buik- en rugspieren. Op de pagina de filosofie van Pilates vind je meer info over deze samenwerking in jou lichaam.

 Het gaat niet om wat je doet, maar om hoe je het doet – Joseph H. Pilates uitvinder van de oefenmethode Pilates (1880-1967).

Je kunt je opgeven voor een vast tijdstip in de week of je kunt per keer een plek reserveren. We blijven op 1,5meter trainen daarom is belangrijk dat je je plek reserveert en dat je je aanmeld voor de lessen. Op de pagina van het Lesrooster vind je de informatie  hoe je je kan aanmelden of afmelden. 

Wil je weten wat een proefles of een strippenkaart kost. Neem dan een kijkje op de Tarievenpagina.

Tijdens de les worden de oefeningen met hun aanpassingen en progressie uitgelegd. Hierdoor worden de oefeningen voor iedereen geschikt gemaakt. Visualisaties zorgen ervoor dat de oefeningen nog nauwkeuriger en intensiever kunnen worden uitgevoerd. .

We dragen makkelijke kleding en oefenen blootsvoets of op sokken. In de studio zijn matten aanwezig. Neem hiervoor eventueel een handdoek mee om op te liggen. Het meenemen van een eigen mat mag uiteraard. Om variatie in de oefeningen aan te brengen en om de stabiliteit meer uit te dagen gebruiken we in de Pilates lessen elastieken banden, small balls, toning balls, stability balls, magic circles, loops en een balanskussen en in de Yoga lessen meditatie kussens en fleece dekens.

De matten worden van tevoren door de docenten neergelegd op 1,50 meter van elkaar. In de hal en in de garderobe is het éénrichtingsverkeer. We trainen met maximaal 15 cursisten.

Covid-19 richtlijnen:

  • Blijf thuis bij de volgende klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, koorts of benauwdheid.
  • Je hebt je vooraf aangemeld om deel te nemen aan de les je hebt hiervoor een bevestiging terug gekregen.
  • Tien minuten voor aanvang van de les kun je de studio in, niet eerder!
  • Voor de 2de ronde om 10:30 uur, wacht rustig buiten totdat iedereen van de 1e les weg is rond 10:20 uur.
  • Gebruik je eigen handen gel voordat je de studio binnenkomt en ook weer verlaat of gebruik de 80% handen alcohol die in de hal staat.
  • Meerdere cursisten kunnen t.g.t in de hal en in de kleedkamer terecht op 1,5 meter afstand.
  • Er wordt voor, tijdens en na de lessen goed geventileerd in de Studio. De luiken, de roosters boven de grote ramen en het raam boven voordeur staan open. Voor en na de les staat de voordeur open. Trek daarom laagjes kleding aan en neem je eigen fleece deken mee voor bij de eindontspanning.

 

 

Translate »