Je traint op een vaste dag en daarom is belangrijk dat je je plek reserveert en dat je je aanmeld voor de lessen, zodat we de 1,5 meter kunnen blijven waarborgen. Op de pagina van het Lesrooster vind je de informatie  hoe je je kan aanmelden of afmelden. Om het veilig en comfortabel te houden in de Studio hanteren we de richtlijnen van het RIVM.

Covid-19 richtlijnen:

  • Blijf thuis bij de volgende klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, koorts of benauwdheid.
  • Binnen en buiten trainen we op 1,5 meter afstand met richtlijnen van het RIVM in acht houdend.
  • Je hebt je vooraf aangemeld om deel te nemen aan de les je hebt hiervoor een bevestiging terug gekregen.
  • Tien minuten voor aanvang van de les kun je de studio in, niet eerder!
  • Voor de 2de ronde om 10:30 uur, wacht rustig buiten totdat iedereen van de 1e les weg is rond 10:20 uur.
  • Gebruik je eigen handen gel voordat je de studio binnenkomt en ook weer verlaat of gebruik de 80% handen alcohol die in de hal staat.
  • De eenrichtingsverkeer looprichting is met pijlen aangegeven op de grond. Let op hou 1,5 meter afstand.
  • Draag een mondkapje in de hal bij binnenkomst en als je de Studio weer verlaat als je de 1,5 meter niet kan aanhouden!
  • Daar waar een sterretje op de grond staat zijn zitplekken gecreëerd op 1,5 meter afstand waar je je schoenen uit kan doen, zo kunnen er meerdere cursisten t.g.t in de hal terecht. Je schoenen zet je neer in de daarvoor bestemde kast bij het toilet.
  • Er zijn 2 kapstokken in de hal om je jas op te hangen.
  • Het zou fijn zijn als je naar  de studio komt met je trainings kleding al aan!
  • Neem je waardevolle spullen en je tas mee de studio in.
  • Neem je eigen mat (als je deze hebt) en kussens/fleece deken mee. De 1,5 meter afstand in de zaal is aangeven door dat er al matten liggen, je kunt hierop je eigen mat neerleggen of je eigen meegebrachte grootte handdoek/doek.
  • Het toilet alleen gebruiken als het niet anders kan en daarna alles schoonmaken wat je hebt aangeraakt, 80% handen alcohol en zeep is in het toilet aanwezig en papier om de handen droog te maken. Doe eerst de deksel van de WC bril dicht en spoel daarna pas het toilet door. Maak zelf na afloop het toilet schoon ( kraan, deurkruk, lichtknopje, wc bril e.d.) met de 80% alcohol en het papier !
  • Er staat een spuitflesje en er ligt een doekje bij de mat, zodat je na afloop nadat je eerst je handen hebt gedesinfecteerd met je eigen handen gel of de 80% handenalcohol in de studio. Daarna pas maak je de gebruikte Pilates attributen schoon.
  • Blijf na de les niet in de Studio staan praten, maar pak je jas en schoenen en volg de eenrichtingsverkeer weg weer terug naar buiten met mondkapje op en bewaar de 1,5 meter afstand.
  • Er wordt voor, tijdens en na de lessen goed geventileerd in de Studio. De luiken, de roosters boven de grote ramen en het raam boven voordeur staan open. Voor en na de les staat de voordeur open. Trek daarom laagjes kleding aan en neem je eigen fleece deken mee voor bij de eindontspanning.

 Het gaat niet om wat je doet, maar om hoe je het doet – Joseph H. Pilates uitvinder van de oefenmethode Pilates (1880-1967).

We oefenen op rustige muziek en maken gecontroleerde vloeiende bewegingen. Tijdens de les gaat het om de kwaliteit van de oefening en niet om de kwantiteit. Elke beweging die wordt gemaakt begint bij de kern van het lichaam, het krachtcentrum. Dat is de samenwerking van rug -, buik -, en bekkenbodem- , buik- en rugspieren. Op de pagina de filosofie van Pilates vind je meer info over deze samenwerking in jou lichaam.

Wil je weten wat een proefles of een strippenkaart kost. Neem dan een kijkje op de Tarievenpagina.

Tijdens de les worden de oefeningen met hun aanpassingen en progressie uitgelegd. Hierdoor worden de oefeningen voor iedereen geschikt gemaakt. Visualisaties zorgen ervoor dat de oefeningen nog nauwkeuriger en intensiever kunnen worden uitgevoerd. .

We dragen makkelijke kleding en oefenen blootsvoets of op sokken. We oefenen op een yogamat. In de studio zijn matten aanwezig. Neem hiervoor eventueel een handdoek mee om op te liggen. Het meenemen van een eigen mat mag uiteraard. Om variatie in de oefeningen aan te brengen en om de stabiliteit meer uit te dagen gebruiken we in de Pilates lessen elastieken banden, small balls, toning balls, stability balls, magic circles, loops en een balanskussen en in de Yoga lessen meditatie kussens en fleece dekens.

De matten worden van tevoren door de docenten neergelegd op 1,75/1,55 meter van elkaar. In het midden is er een loopruimte van 2,50 meter. In de hal en in de garderobe is het éénrichtingsverkeer. We trainen met maximaal 16 cursisten.

 

 

Translate »